Veel gestelde vragen

Hoe vraag ik zorg aan?

Door u aan te melden bij Sociaal wijkteam gelegen bij u in de wijk.
Het sociaal wijkteam zet dan een indicatie uit naar de door u gekozen zorgaanbieder, in dit geval MB Mantelzorg.

Tevens kunt u ook rechtstreek contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen.

Kan MB Mantelzorg per direct starten

Over het algemeen kunnen wij de ondersteuning snel starten en hebben wij geen wachtlijst.
Wanneer wij toch beperkt ruimte hebben, brengen wij de contactpersonen bij de gemeente hiervan op de hoogte.
U weet dus altijd waar u aan toe bent.

Kan ik als mantelzorger steun van jullie ontvangen?


Juist als mantelzorger kunnen wij u ondersteunen.
Wij kunnen de zorgtaken van u als mantelzorger deels overnemen.
Wij informeren u graag over de mogelijkheden.
Neem vooral contact met ons op.

Moet ik zelf betalen voor zorg en ondersteuning van MB Mantelzorg?

Zorg en ondersteuning met een WMO of WLZ indicatie wordt betaald door de gemeente.
Hiervoor rekent de gemeente een eigen bijdrage.
De eigen bijdrage WMO bedraagt €20,60. De hoogte van de WLZ eigen bijdrage wordt bepaald door het CAK.

Op welke dagen kan ik zorg van MB Mantelzorg ontvangen?

Onze werkdagen zijn van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00.

Zijn er overige kosten die ik aan MB Mantelzorg moet betalen?


Nee. Er zijn geen extra kosten voor de reguliere zorg en ondersteuning die MB Mantelzorg biedt.

Wie is mijn aanspreek punt bij MB Mantelzorg?

Naast uw thuishulp of begeleider, heeft u ook contact met de zorgcoördinator.

Zorgcoördinator : Miranda Bakker - 0626033766 -m.bakker@mbmantelzorg.nl

Zorgcoördinator : Jamie Kollen - 0615044688 - j.kollen@mbmantelzorg.nl